Portal de Revistas Académicas
    • español
    • English
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
Menú
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
  • Portal de Revistas Académicas
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Buscar 
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo REDUMComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Descubre

AutorCid, Alejandro (4)Cabrera, José María (3)Balsa, Ana Inés (1)Bernatzky, Marianne (1)Blanco, Magdalena (1)Ramírez-Michelena, María (1)Materia
Field experiment (4)
Education (3)Behavioral barriers (1)Impact evaluation (1)Information (1)Joint liability (1)... másFecha2012 (2)2017 (1)2019 (1)Tiene archivo(s)Si (4)

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-4 de 4

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Joint-liability vs. individual incentives in the classroom. Lessons from a field experiment with undergraduate student 

Cid, Alejandro; Cabrera, José María (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2012)
We evaluate the impact of joint-liabilityincentives in the classroomusing a randomized field experiment.The instructor designsgroups of three studentsin the classroom and providesa premiumto their ...
Thumbnail

Strategies to increase the take-up of social benefits. Evidence from a field experiment in a deeply vulnerable population 

Cid, Alejandro; Cabrera, José María; Bernatzky, Marianne; Ramírez-Michelena, María; Blanco, Magdalena (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2019)
This is the first paper to identify, using a field experiment, the effects of intense one-on-one assistance by a professional social worker on the take-up of social benefits within a population of deeply disadvantaged ...
Thumbnail

Impact evaluation of a privately managed tuition-free middle school in a poor neighborhood in Montevideo 

Balsa, Ana Inés; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2012)
Using a randomized trial, we evaluate the impact of afreeprivately-managed middle schoolin a poor neighborhood. The research comparesovertimeadolescents randomly selectedto enterLiceo-Jubilarand thosethat were notdrawn in ...
Thumbnail

Gender differences to relative performance feedback: a field experiment in education 

Cabrera, José María; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2017)
Individuals care about both their absolute performance and their performance relative to others. For example, workers satisfaction is affected not only by their nominal wage but also by the comparison of their salaries ...

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo

 

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo