Portal de Revistas Académicas
    • español
    • English
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
Menú
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
  • Portal de Revistas Académicas
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Buscar 
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo REDUMComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Descubre

AutorCid, Alejandro (26)Balsa, Ana Inés (19)Caffera, Marcelo (17)Cabrera, José María (15)Dubra, Juan (12)Chávez, Carlos (10)... másMateriaEducation (7)Environmental policy (6)Impact evaluation (6)Enforcement (5)Emissions trading (4)Field experiment (4)... másFecha2020 - 2024 (19)2010 - 2019 (68)2006 - 2009 (1)Tiene archivo(s)Si (88)

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 95

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

APRENDER: Just a nice name for the most vulnerable schools? 

Facal, Juan Martín; Ferrés, Gonzalo (2022)
El mundo ha visto un aumento en el acceso promedio a la educación en los últimos años, pero esto aún esconde grandes disparidades en los logros educativos. El contexto familiar siguen siendo un fuerte predictor de los ...
Thumbnail

Free to punish? The american dream and the harsh treatment of criminals 

Di Tella, Rafael; Dubra, Juan (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2011)
We describe the evolution of selective aspects of punishment in the US over the period 1980-2004. We note that imprisonment increased around 1980, a period that coincides with the “Reagan revolution” in economic matters. ...
Thumbnail

Apparent overconfidence 

Benoit, Jean Pierre; Dubra, Juan (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2011)
It is common for a majority of people to rank themselves as better than average on simple tasks and worse than average on difficult tasks. The literature takes for granted that this apparent misconfidence is problematic. ...
Thumbnail

Peer effects in risk aversion 

Balsa, Ana Inés; Gandelman, Néstor; González, Nicolás (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2012)
Using data onUruguayan adolescents, we estimate peer effects in risk attitudes. Relative risk aversion is elicited in an experimental setting. Identification is based on parents not being able to ...
Thumbnail

Joint-liability vs. individual incentives in the classroom. Lessons from a field experiment with undergraduate student 

Cid, Alejandro; Cabrera, José María (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2012)
We evaluate the impact of joint-liabilityincentives in the classroomusing a randomized field experiment.The instructor designsgroups of three studentsin the classroom and providesa premiumto their ...
Thumbnail

Do higher salaries yield better teachers and better student outcomes? 

Cabrera, José María; Webbin, Dinand (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2018)
We study the effects of a policy aimed at attracting more experienced and better qualified teachers in primary schools in disadvantaged neighborhoods in Uruguay. Teachersin these schoolscould earn higher salaries. Estimates ...
Thumbnail

Strategies to increase the take-up of social benefits. Evidence from a field experiment in a deeply vulnerable population 

Cid, Alejandro; Cabrera, José María; Bernatzky, Marianne; Ramírez-Michelena, María; Blanco, Magdalena (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2019)
This is the first paper to identify, using a field experiment, the effects of intense one-on-one assistance by a professional social worker on the take-up of social benefits within a population of deeply disadvantaged ...
Thumbnail

The effect of temporary and intense exposure to particulate matter on birth outcomes in Montevideo 

Balsa, Ana Inés; Caffera, Marcelo; Bloomfield, Juanita (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2015)
Background: Prior estimates of the correlation between ambient air pollutants’ concentrations and perinatal health show dispersion in magnitudes, as well as positive and negative signs. These differences may be partially ...
Thumbnail

Hope and commitment. Lessons from a randomize control trial in a shanty town 

Bernatzky, Marianne; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
This paper documents the impact of an after-school program called Apoyo Escolar, sited in the most ulnerable neighborhood of a developing country. The outcomes of interest are academic achievement, behavior in the classroom ...
Thumbnail

The impact of parental drinking on children's use of health care 

Balsa, Ana Inés; French, Michael T. (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2011)
Objective: Alcohol misuse by parents can affect the demand for children’s health care in a number of different ways. The primary objective of this study is to estimate the impact that high intensity drinkers have on their ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 10

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo

 

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo