Portal de Revistas Académicas
    • español
    • English
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
Menú
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
  • Portal de Revistas Académicas
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Buscar 
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo REDUMComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Descubre

Autor
Cid, Alejandro (26)
Cabrera, José María (12)Balsa, Ana Inés (5)Bernatzky, Marianne (5)Blanco, Magdalena (3)Castleton, Alexander (2)... másMateriaEducation (7)Impact evaluation (6)Field experiment (4)Randomized experiment (3)After-school (2)Educación (2)... másFecha2020 - 2023 (4)2010 - 2019 (22)Tiene archivo(s)Si (26)

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 26

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Joint-liability vs. individual incentives in the classroom. Lessons from a field experiment with undergraduate student 

Cid, Alejandro; Cabrera, José María (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2012)
We evaluate the impact of joint-liabilityincentives in the classroomusing a randomized field experiment.The instructor designsgroups of three studentsin the classroom and providesa premiumto their ...
Thumbnail

Strategies to increase the take-up of social benefits. Evidence from a field experiment in a deeply vulnerable population 

Cid, Alejandro; Cabrera, José María; Bernatzky, Marianne; Ramírez-Michelena, María; Blanco, Magdalena (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2019)
This is the first paper to identify, using a field experiment, the effects of intense one-on-one assistance by a professional social worker on the take-up of social benefits within a population of deeply disadvantaged ...
Thumbnail

Hope and commitment. Lessons from a randomize control trial in a shanty town 

Bernatzky, Marianne; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
This paper documents the impact of an after-school program called Apoyo Escolar, sited in the most ulnerable neighborhood of a developing country. The outcomes of interest are academic achievement, behavior in the classroom ...
Thumbnail

Brecha de género en la educación secundaria 

Bernatzky, Marianne; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
En América Latina, el debate acerca de los resultados heterogéneos en educación formal se ha centrado en las diferencias entre pobres y ricos. Este foco ha guidado a los diseñadores de política. Existen, sin embargo, otras ...
Thumbnail

Giving a second chance: an after-school program in a shanty town interacted with parent type 

Cid, Alejandro; Rossi, Martín A. (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2012)
Thumbnail

Beware: a woman is looking after your car 

Blanco, Magdalena; Cabrera, José María; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2016)
There has been little research on the association between behaviors, gen-der and usufruct rights in informal settings. Using a unique database from an underprivileged population, who informally look after cars parked in ...
Thumbnail

Crianza positiva: combining group workshops and e-messages to strengthen parenting competences 

Balsa, Ana Inés; Gómez, Esteban; González, María del Luján; Bloomfield, Juanita; Cid, Alejandro; Valdés, Rosario (Springer, 2023)
Thumbnail

‘For older folks like me, these things are over us...’: the challenge of embedding iPadsin everyday life within a long-term care facility 

Castleton, Alexander; Cid, Alejandro; Silva, Derek (2020)
Thumbnail

Regular information and health: evidence from a field experiment with undergraduate students 

Bernatzky, Marianne; Cabrera, José María; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2015)
We run a randomized controlled trial with the aim of evaluating the effects of a health seminarcomplemented with weekly reminders on health outcomes. Our research design exploits the excess of applicants over the ...
Thumbnail

Asignación de derechos de usufructo en mercados informales: evidencia desde las calles 

Cabrera, José María; Cid, Alejandro (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
En el presente estudio, observamos los resultados deuna política de asignación masiva de derechos de usufructoa los cuidacoches, per-sonas que desempeñan –en la informalidad– tareas de vigilancia de ...
  • 1
  • 2
  • 3

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo

 

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo