Portal de Revistas Académicas
    • español
    • English
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
Menú
  • Institucional
    • Quiénes somos
    • Políticas del repositorio
    • Contacto
  • Ayuda
    • Preguntas frecuentes
    • Sitios de Interés
  • Indexado por
  • Portal de Revistas Académicas
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Buscar 
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
  •   Inicio | REDUM
  • Facultad de Ciencias Empresariales y Economía
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo REDUMComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Descubre

AutorBalsa, Ana Inés (3)Cid, Alejandro (1)French, Michael T. (1)Gandelman, Néstor (1)Regan, Tracy L. (1)Roldán, Flavia (1)... másMateria
Adolescents (3)
Cognitive and non-cognitive skills (1)Education (1)Parenting (1)Peer effects (1)Relative deprivation (1)... másFecha2013 (1)2017 (1)2019 (1)Tiene archivo(s)Si (3)

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-3 de 3

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Relative deprivation and risky behaviors 

Balsa, Ana Inés; French, Michael T.; Regan, Tracy L. (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2013)
Relative deprivation has been associated with lower socialand job satisfaction as well as adverse health outcomes. Using Add Health data, we examine whethera student’srelative socioeconomic status (SES)has a direct effect ...
Thumbnail

Peer and parental influence in the development of cognitive skills and predispostion to risky behaviour 

Balsa, Ana Inés; Gandelman, Néstor; Roldán, Flavia (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2017)
This paper analyzes the strategic interactions between peers and parents in the development of adolescent’s cognitive skills and non-cognitive skills, as proxied by the predisposition to use substances. We estimate a ...
Thumbnail

Providing academic opportunities to vulnerable adolescents: a randomized evaluation of privately managed tuition-free middle schools in Uruguay 

Balsa, Ana Inés; Cid, Alejandro; Zardo, Ana Laura (Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2019)
We conducted a randomized evaluation of three privately managed middle schools in Uruguay aimed at providing education opportunities to adolescents from low income socioeconomic status. At 3-year follow-up, treatment ...

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo

 

Universidad de Montevideo | Biblioteca

Prudencio de Pena 2544 | (598) 2 707 44 61 | biblioteca@um.edu.uy

© 2021 Universidad de Montevideo