Buscar
Mostrando ítems 1-7 de 7
Brecha de género en la educación secundaria
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
En América Latina, el debate acerca de los resultados heterogéneos en educación formal se ha centrado en las diferencias entre pobres y ricos. Este foco ha guidado a los diseñadores de política. Existen, sin embargo, otras ...
Hope and commitment. Lessons from a randomize control trial in a shanty town
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
This paper documents the impact of an after-school program called Apoyo Escolar, sited in the most ulnerable neighborhood of a developing country. The outcomes of interest are academic achievement, behavior in the classroom ...
Attitude polarization: theory and evidence
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
Numerous experiments have demonstrated the possibility of attitude polarization.For instance, Lord, Ross & Leper (1979) found that death penalty advocates becamemore convinced of the deterrent e§ect of the death penalty ...
Campaña antitabaco en uruguay: impacto en la decisión de dejar de fumar durante el embarazo y en el peso al nacer
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
Background. In 2005, Uruguay instituted a nationwide tobacco control campaign that has resulted in a substantial decline in nationwide smoking rates. We sought to determine the quantitative contributions of each of the ...
Asignación de derechos de usufructo en mercados informales: evidencia desde las calles
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
En el presente estudio, observamos los resultados deuna política de asignación masiva de derechos de usufructoa los cuidacoches, per-sonas que desempeñan –en la informalidad– tareas de vigilancia de ...
Advancing academic opportunities for disadvantaged youth: third year impact evaluation of a privately-managed school in a poor neighbourhood in Montevideo
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
We study the three-year impact of a private tuition-free middle school on theacademic outcomes of poor students. Several features of the treatment school fit withinnovative paradigms that have delivered successful outcomes ...
Uncertain penalties and compliance
(Universidad de Montevideo, Facultad de Ciencias Empresariales y Economía, Departamento de Economía, 2014)
Using a series of laboratory economic experiments, we study the effect of information regarding the amount of the fine on the individual decision to violate an emission standard. Specifically, the analysis ...