Show simple item record

Effects of the application of Revenue Management in the aeronautical industry

Efectos de aplicar la gestión de ingresos en la industria aeronáutica

dc.creatorÁlvarez, Daniela
dc.creatorQuiliche, Renato
dc.creatorChong, Mario
dc.date2019-11-29
dc.identifierhttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388
dc.identifier10.36561/ING.17.4
dc.descriptionAirlines around the world have been affected by the challenges of profitability, market share and demand behavior, which has contributed to the development of revenue management or Revenue Management. The management model seeks to maximize the level of income in companies with demand management. The application of this model in companies of various sectors has generated an increase in their annual income in order of 4 to 5% favoring business opportunities through the development of new markets based on business profitability. The aviation industry was one of the pioneers in applying this management model worldwide. On this occasion, the case applies the model in a dynamic market with new restrictions: regional market, short flights, deregulated fares and impact of low-cost airlines.en-US
dc.descriptionLas aerolíneas alrededor del mundo se han visto afectadas por los desafíos de rentabilidad, participación de mercado y el comportamiento de la demanda, lo cual ha contribuido al desarrollo de la gestión de ingresos o Revenue Management. El modelo de gestión busca maximizar el nivel de ingreso en las empresas con la gestión de la demanda. La aplicación de este modelo en empresas de diversos rubros ha generado un incremento en sus ingresos anuales en orden del 4 a 5% favoreciendo oportunidades de negocio a través del desarrollo de nuevos mercados basados en la rentabilidad empresarial. La industria aeronáutica fue una de las pioneras en aplicar este modelo de gestión a nivel mundial. En esta oportunidad, el caso aplica el modelo en un mercado dinámico y con nuevas restricciones: mercado regional, vuelos cortos, tarifas desreguladas e impacto de las aerolíneas de bajo costo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Montevideoes-ES
dc.relationhttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388/473
dc.relationhttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/388/474
dc.rightsDerechos de autor 2019 Daniela Álvarez, Renato Quiliche, Mario Chonges-ES
dc.sourceMemoria Investigaciones en Ingeniería; No. 17 (2019); 61-71en-US
dc.sourceMemoria Investigaciones en Ingeniería; Núm. 17 (2019); 61-71es-ES
dc.sourceMemoria Investigaciones en Ingenieria; n. 17 (2019); 61-71pt-BR
dc.source2301-1106
dc.source2301-1092
dc.source10.36561/ING.17
dc.subjectGestión de ingresoses-ES
dc.subjectRentabilidades-ES
dc.subjectCompetenciaes-ES
dc.subjectRevenue managementen-US
dc.subjectProfitabilityen-US
dc.subjectCompetitionen-US
dc.titleEffects of the application of Revenue Management in the aeronautical industryen-US
dc.titleEfectos de aplicar la gestión de ingresos en la industria aeronáuticaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typePeer reviewed articlesen-US
dc.typeArtículos evaluados por pareses-ES
dc.typeArtigos revistos por parespt-BR

Files in this item
FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record