Show simple item record

Impact of Electric Vehicles on the Distribution Network. Analysis under different modes of operation

Impacto de los Vehículos Eléctricos sobre la Red de Distribución. Análisis bajo distintos modos de operación

dc.creatorPerdomo, Mariano Miguel
dc.creatorManassero, Ulises
dc.creatorRuben Vega, Jorge
dc.date2022-06-30
dc.identifierhttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/1081
dc.identifier10.36561/ING.22.5
dc.descriptionElectric mobility is a sustainable alternative that allows the reduction of energy consumption and the emission of polluting gases with respect to conventional mobility. There are projections that predict an increase in the use of electric vehicles. Thus, several lines of research deal with the characteristics of the integration of these new demands and the effects that will occur on electrical systems. The main goals of this paper are: (i) to determine the impact of a moderate insertion of public charging points on the network; (ii) to evaluate the penetration level of EVs of residential users for slow and semi-fast home charging modes (G2V), according to restrictions of operation variables from the grid; and (iii) to propose some management strategies for controlled recharging and the dual function of charging and supplying energy from the electric vehicles to the grid through their storage batteries (V2G). The obtained results show that the moderate incorporation of public charging points does not significantly affect the operability of the network. Furthermore, it is shown that the controlled recharging of electric vehicles manages to reduce the negative impacts on the electrical system under study, allowing higher levels of insertion and/or delaying investments in the electrical infrastructure. An operation mode with energy from the electric vehicles to the grid would allow displacing the peak generation characterized by its high levels of pollution. Nevertheless, this mode of operation makes the system more susceptible to operating within inadmissible ranges.en-US
dc.descriptionLa movilidad eléctrica es una alternativa sustentable que permite disminuir el consumo energético y la emisión de gases contaminantes con respecto a la movilidad convencional. Existen proyecciones que predicen un aumento del uso de vehículos eléctricos. Con esto se crean diversas líneas de estudio relacionadas a inferencias sobre las características de la integración de esta nueva demanda y sobre los efectos que generará en los sistemas eléctricos. Entonces, en el presente trabajo se proponen como principales objetivos: (i) determinar el impacto en la red de una inserción moderada de puntos de recarga públicos; (ii) evaluar el nivel de penetración de EVs de usuarios residenciales para modos de carga (G2V) domiciliaria lenta y semirrápida, según restricciones de variables de operación de la red; y (iii) proponer estrategias de gestión de la recarga controlada y la función dual de carga y aporte de energía a la red de los EVs a través de sus baterías de almacenamiento (V2G). Los resultados obtenidos muestran que la incorporación moderada de puntos de recarga públicos no afecta significativamente la operatividad de la red. Además, se muestra que la recarga controlada de los vehículos eléctricos logra disminuir los impactos negativos en el sistema eléctrico bajo estudio permitiendo mayores niveles de inserción y/o retrasando inversiones en infraestructura eléctrica. Un modo de operación con aporte de energía desde los vehículos eléctricos hacia la red permitiría desplazar generación de punta caracterizada por sus altos niveles de contaminación. Aun así, este modo de operación torna al sistema más susceptible a operar dentro de rangos inadmisibles.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Montevideoes-ES
dc.relationhttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/1081/1309
dc.relationhttp://revistas.um.edu.uy/index.php/ingenieria/article/view/1081/1310
dc.rightsDerechos de autor 2022 Mariano Miguel Perdomo, Ulises Manassero, Jorge Ruben Vegaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceMemoria Investigaciones en Ingeniería; No. 22 (2022); 40-50en-US
dc.sourceMemoria Investigaciones en Ingeniería; Núm. 22 (2022); 40-50es-ES
dc.sourceMemoria Investigaciones en Ingenieria; n. 22 (2022); 40-50pt-BR
dc.source2301-1106
dc.source2301-1092
dc.source10.36561/ING.22
dc.subjectRedes eléctricases-ES
dc.subjectRecarga controladaes-ES
dc.subjectRestriccioneses-ES
dc.subjectVehículos eléctricoses-ES
dc.subjectElectrical systemsen-US
dc.subjectControlled rechargingen-US
dc.subjectRestrictionsen-US
dc.subjectElectric vehiclesen-US
dc.titleImpact of Electric Vehicles on the Distribution Network. Analysis under different modes of operationen-US
dc.titleImpacto de los Vehículos Eléctricos sobre la Red de Distribución. Análisis bajo distintos modos de operaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typePeer reviewed articlesen-US
dc.typeArtículos evaluados por pareses-ES
dc.typeArtigos revistos por parespt-BR

Files in this item
FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record